Malé rady

05.10.2016

Pracovní prostředí má velmi významnou roli v odvíjení se pracovní aktivity. Nevěříte?

Není to tak dávno, co jsem se zhrozila při množství papírů na svém stole, zahalena kartami a diáři, do toho zvedala telofon, hledala žádanky a naprosto vyřízená se orientovala v té haldě. Naučila jsem se v tom mít systém, který pomůže v hektickém prostředí. Jaký je Váš pracovní stůl? 

Chcete li, aby se Vám dařilo i v práci je moc důležité mít pořádek ve Svých věcech, mít v tom systém. Stůl mít uklizený a uspořádaný tak, abyste měli vše nadosah. Na stole by měli být jen nezbytně nutné věci a co je moc důležité, že všechny dokumenty a poznámkové bloky včetně psacích potřeb by měly mít určený prostor a srovnané. 

V podnikání je důležité mít v pořádku účty uložené v šanonech a seřazené chronologicky, pokud máte i nějaké účtenky a pracujete doma, nikdy je nedávejte k pracovním věcem a mějte i osobní účtenky v pořádku, pokud nemáte v plánu něco reklamovat, vyhoďte je. Zbytečně zabírají místo. 

Složenky jsou věčně diskutovatelné téma, ale vězte, že pokud je v účtech pořádek a řádně je platíte, pak není nutné skladovat složenky déle než dva roky. Pokud si nevíte rady jak na to, není nic jednoduššího než si vybrat někoho, kdo pomůže.


Stále se někam kutálejí

Peníze, které se rozkutálely dříve než jsme je mohli rozumně utratit a třeba i něco našetřit jsou věčné téma. Jak jste na tom? Kutálejí se nekontrolovatelně a žijete z výplaty do výplaty a mnohdy se potřebujete i zadlužit či něco prodat, abyste vyžili? Tyto věci se stávat nemusejí. 

To jaké programy vládnou myslí je jedna věc, ale to jak s penězmi zacházíme je věc druhá a pro mne osobně důležitější než přemýšlení nad programy. 

Co uděláte první, když máte na účtě výplatu? Logicky jdete a poplatíte složenky a pak brečíte nad tím jak málo zbylo. Najednou přijde dítko a potřebuje nové boty, tak se jdou koupit ty nejlevnější s různým důvodem, vždyť z nich rychle vyroste, beztak je zničí. Najednou přestane fungovat pračka a bingo, jdeme pro novou a nejlépe na splátky. Již nepřemýšlíme jestli na ně bude, prostě je pračka potřeba tak se koupí. A tak můžeme jmenovat do  nekonečna.

 Pojďme se tedy podívat, proč nelze žít, ale jsme odkázáni živořit.

Má první rada zní, abyste vzali tužku a papír a sepsali si, co vše jste za rok koupili, aníž byste to skutečně použili.

Druhá rada zní, abyste vyházeli všechny přebytečné účty, pokud z nich nechcete udělat revizi svých výdajů, pracná leč velmi efektivní metoda, jak vidět vlastní hospodaření.

Třetí rada je, že nejlépe se ušetří na kvalitních surovinách. Po levných totiž máte stále hlad a jste unavení a nemocní.

Čtvrtá rada zní, abyste si vytvořili jídelníček na měsíc a podle toho seřadili suroviny a ty pak nakoupili, ne ve slevě, ale šli cíleně za kvalitou. 

A poslední pátá rada zní, abyste si vedli peněžní deník, co jste koupili.

V momentě kdy přistoupíte k těmto radám a učiníte kroky, pochopíte, kde je zakopaný pes. Nevěříte? Vyzkoušejte a napište.


Jak na pohovor?

Pohovory jsou v dnešní době nezbytnou součástí mnoha firem i nabízejících neatraktivní práci. Práce je všude a kdo chce ten najde. Sama jsem několik úspěšných pohovorů absolvovala. Ano správně úspěšných. Vždy jsem našla práci, když bylo potřeba a chtěla jsem. To je moc důležité, chtít pracovat, je jedno jestli se rozhodnete podnikat, být zaměstnanec, investor a nebo děláte byznys, to nejdůležitější je chtít.

Dnešní doba je velmi vývojově napřed ve všech oborech, vše se digitalizuje a člověk již pomalu manuálně nic neovládá, v tom se velmi lišíme od předchozí generace, proto existují i pohovory, jejichž jediným cílem je ukázat, že jste nejvhodnější kandidát na nabízenou pozici. Co je tedy základem úspěšného pohovoru?

Vzdělání? V některých pozicích ba dokonce oborech nehraje roli, mnohem důležitější je prokázání všeobecného rozhledu a znalosti v danném oboru. Je potřeba dokázat, že víte o čem se hovoří a znáte problematiku.

Životopis? Žádáte li zaměstnání je dnes nezbytnou součástí každé pracovní pozice. V poslední době se připojuje i motivační dopis, ale o něm později. Vyžaduje se strukturovaný, kde je jasně vidět jak dlouho a kde jste pracovali a jakou máte praxi v konkrétním oboru. Také se z něj dá mnoho vyčíst, pokud se někomu nezdá, jednoduše nejste na pohovor pozváni.

Motivační dopis? Úzce spojen s CV jehož jediným cílem je dozvědět se skryté předpoklady potenciálního zaměstnance. Ovšem nenechte se mýlit, že je to jen doplněk, právě naopak. Mnoho zaměstnavatelů porovnává CV a motivačním dopisem a vězte, že máte li v CV uvedeny různé obory ve kterých vydržíte maximálně jeden rok a v motivačním dopise uvádíte jak velké předpoklady máte k vypsané pozici, těžko někdo uvěří slovům psaným v motivačním dopise. Na pohovoru pak mohou být položeny nepříjemné otázky ohledně střídání zaměstnání se záměrem rozklíčovat věrohodnost motivačního dopisu a tím i potenciálním zaměstnancem.

Vhodné oblečení? Vhodné oblečení nehraje až tak podstatnou roli, ale přihlíží se k němu, pokud je více kandidátů s vhodnými rysy profilu zaměstnance, kterého firma vyžaduje. Nemusíte mít nažehlené značkové sako, mnohem důležitější je, zda je žadatel schopen se vhodně obléci v rámci svých možností a reprezentovat firmu. Několikrát jsem šla na pohovor v džínech a obyčejném triku, protože má finanční situace nic lepšího nedovolovala, ale vždy jsem šla upravená, čistá a učesaná, byla jsem přirozeně konzervativní a příjemná, i když mi byl pohovor nepříjemný, přesto jsem se usmívala, a neuhýbala pohledem.

Shrňme tedy v čem spočívá úspěšnost při pohovoru. Doby, kdy přišla vnadná blond manekýnka s nulovým přehledem a velkým výstřihem jsou dávno pasé. Zaměstnavatelé jsou stejně přetížení jako zaměstnanci a chtějí pracovníka, který dokáže spolehlivě pracovat i nad rámec svým povinnností. Nezapoměňte, že se jednoho dne může stát sen skutečností a budete hledat zaměstnance sami. Jak chcete, aby se prezentoval?

První rada tedy zní. Chcete li uspět, představte si sebe na druhé straně v pozici personalisti nebo ředitele firmy hledajíc vhodného kandidáta na nabízenou pracovní pozici. Ujastněte si jak by měl skutečně vypadat a co by měl splňovat.

Druhá rada zní. Zjistěte si veškeré možné a dostupné informace o oboru o který máte zájem. Rozšíříte si tím obzory a ještě ukážete, že jste více než vhodný kandidát.

Třetí rada zní. Nebojte se zjistit jak to funguje u konkurence, máte velkou šanci přijít na nějakou inovaci a tím dokázat, že jste skutečně vhodný kandidát.

Čtvrtá rada zní. Vhodné oblečení je na místě. Oblékněte se podle možností, které máte. Jednoduše, čistě a upraveně. Vězte, že personalisté i ředitelé mají zkušenosti a vědí, co se skrývá pod slupkou. Vždy by oblečení mělo odpovídat dané situaci, dannému oboru.

A poslední rada zní. Buďte sami sebou, ujasněte si své slabé a silné stránky i na ty se může někdo během pohovoru nečekaně zeptat. Že budete nervózní je naprosto jasné a předpokládá se to, pokud jste ale nervozní a nezvládáte stres z pohovoru, raději nechoďte a lépe se připravte, příprava totiž zmenšuje riziko stresu z pohovoru.

Tak co myslíte, je těžké uspět u pohovoru? 

Vězte, že není, štěstí přeje připraveným.

Já však říkám: 

Štěstí přeje připraveným na nepřipravené


© 2016 Cetrum EvoluceVšechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky